English    Rechercher

Textes partiellement consacrés à Xenakis - S

SADIE S., " English Bach Festival ", Musical Times n°107, 1966, p. 697.

SAINT-GUIRONS G., " Défense et illustration de la musique contemporaine ", Nouvelles IBM France, janv.1966, p. 9-11 et févr.1966, p. 11-13.

SAMANA L., " La Rochelle 1975 ", Mens en Melodie n°30, 1975, p. 271-274.

SALZMAN E., Twentieth-Century Music : An Introduction, New Jersey, Prentice-Hall, 2ème éd. 1974, p. 142, 162, 178 et 187.

SCHAEFFER P., " A propos des ordinateurs ", Revue musicale n°274-275, 1971, p. 55-65.

SÂNDOR K., " Korunk zenéke'80 ", Muzsika n°24, 1980, 3p.

" Scherchen Conducts Xenakis Work in Florence ", World of Music n°1, 1959, p. 11.

SCHIFFER Br., " Athens ", World of Music vol.9 n°3, 1967, p. 37ss.

SCHIFFER Br., " Athens ", Music and Musicians n°24, 1975, p. 60-61.

SCHIFFER Br., " Athen : Xenakis -Aufführungen am Fusse der Akropolis ", Melos/NZ für Musik n°1, 1975, p. 475.

SCHIFFER Br., " Athen : Xenakis-Festival ", Schweizerische Musikzeitung n°115, 1975, p. 315-316.

SCHIFFER Br., " Bath : Xenakis : Arditti ", Tempo n°146, 1983, p. 60-61.

SCHIFFER Br., " English Bach Festival : Xenakis Exhibition ", Tempo n°113, 1975, p. 47-49.

SCHIFFER Br., " Englische Orchester erteilen Aufträge am junge Komponisten ", Melos n°39, 1972, p. 302-306.

SCHIFFER Br., " Experimente für Klarinette, Klavier und Singstimme in Londoner Konzertsälen ", Melos n°38, 1971, p. 156-157.

SCHIFFER Br., " First Performances : English Bach Festival-Xenakis and Stockhausen ", Tempo n°114, 1975, p. 47-49.

SCHIFFER Br., " Greece ", Music and Musicians n°27, 1978, p. 54.

SCHIFFER Br., " Greeks in London (Greek Month at the ICA) ", Music and Musicians n°24, 1976, p. 51-52.

SCHIFFER Br., " Iannis Xenakis : Phlegra für 11 Instrumenten ", Schweizerische Musikzeitung n°116, 1976, p. 105.

SCHIFFER Br., " Interessante Neuheiten bereichern das London Musikleben ", Melos n°37, 1970, p. 22.

SCHIFFER Br., " Jerusalem/Tel Aviv : Testimonium 1976 ", Schweizerische Musikzeitung n°116, 1976, p. 191.

SCHIFFER Br., " London ", Schweizerische Musikzeitschrift n°116, 1976, p. 105.

SCHIFFER Br., " N'shima" , Schweizerische Musikzeitschrift n°116, 1976, p. 191.

SCHIFFER Br., " Paris ", Music and Musicians n°21, 1973, p. 70-72.

SCHIFFER Br., " Politische Satire auf Garibaldi im Paris ", Melos n°40, 1973, p. 52-54.

SCHIFFER Br., " Testimonium VI ", Tempo n°145, 1983, p. 49-50.

SCHIFFER Br., " Three Books under Review ", Tempo n°144, 1983, p. 25-27.

SCHIFFER Br., " Xenakis' Mists ", Tempo n°137, 1981, p. 35-36.

SCHIFFER Br., " Xenakis' N'shima ", Tempo n°117, 1976, p. 31-32.

SCHIFFER Br., " Xenakis' Polytope de Mycenae ", Tempo n°127, 1978, p. 44-45.

SCHMIDT-GARRE H., " München : Strawinsky, Wozzeck, Jazz und junge Generation ", Melos n°24, 1957, p. 328-331.

SCHNEERSON Grigor, " L'"avant-garde" musicale des années 60 " (en russe), Sowjetskaja Muzyka n°9, 1970.

SCHNEIDER F., " Iannis Xenakis : Nomos gamma ", Dissonance, 1989.

SCHULMAN M., " Xenakis : The Capac-MacMillan lectures ", Canadian Composer n°123, 1977, p. 10ss.

SCHÜRMANN H.G., " Beethoven-Preis soll wieder offen ausgeschrieben werden ", Orchester n°26, 1978, p. 927.

SCHÜRMANN H.G., " Bonn : Beethovenpreis 1977 für Xenakis ", Orchester n°25, 1977, p. 546-547.

SCHÜRMANN H.G., " Stille-komponiert für Streichquartett. Uraufführungen von Nono und Xenakis beim Bonner Beethovenfest ", Orchester n°28, 1980, p. 709-710.

SCHWARTZ E., Godfrey D., Music Since 1945, New York, Schirmer Books, 1993, passim.

SCHWINGER W., " Bremer Uraufführungen Flucht in die Virtuosität ", Melos n°33, 1966, p. 234-236.

SEELMANN-EGGEBERT U., " Luzern. Einführung in Iannis Xenakis ", Neue Zeitschrift für Musik n°132, 1971, p. 618-619.

SHERE Ch., " Formalized Music : Thought and Mathematics in Composition ", Notes vol.50 n°1, 1993.

SIMMONS D., " Concert Notes ", Strad n°79, 1968, p. 119.

SIMMONS D., " London Music ", Musical Opinion n°92, 1968, p. 119.

SIMMONS D., " London Music ", Musical Opinion n°93, 1969, p. 124.

SIMMONS D., " London Music ", Musical Opinion n°95, 1972, p. 454.

SIMMONS D., " London Music ", Musical Opinion n°96, 1973, p. 453ss.

SIMMONS D., " London Music ", Musical Opinion n°97, 1974, p. 373-375.

SIMMS B. R., Music of the Twentieth Century, New York, Schirmer Books, 1986, p. 385.

SIRON P. -L., Aspects de la musique contemporaine. 1960-80, Lausanne, L'aire musicale, 1981, p. 46.

SMALLEY R., " Oxford", Musical Times n°108, 1967, p. 731.

SMALLEY R., " Royan", Musical Times n°109, 1968, p. 563.

SMITH F.J., " Traditional Harmony? A Radical Question ", Music Review n°1, 1974, p. 68ss.

SMITH I.S., " Communications ", Perspectives of New Music vol.11 n°2, 1973, p. 269-277.

SMITH P. J., " N.Y. Philharmonic : Xenakis' Empreintes ", High Fidelity-Musical America n°31, 1981, p. 24-25.

SMITH Stuart, Sans titre, Perspectives of New Music vol.11 n°2, 1973, p. 269-271.

SNEERSON G., " Die musikalische "Avantgarde" der sechziger Jahre ", Musik und Gesellschaft n°21, 1971, p. 754-760.

SNEERSON G., " Sérialisme et aléatoire -une identité de constrastes " (en russe), Sovietskaja Muzyka n°1, janv.1971, p. 106-117.

SOHAL N., " Iannis Xenakis : Formalized Music ", Tempo n°101, 1972, p. 53.

SOLOMOS M., " La question du matériau ", Les Cahiers du C.I.R.E.M. n°30-31, 1994, p. 63-70.

SOLOMOS M., " Le son Xenakis (Bohor, Hibiki-Hana-Ma, Polytope de Cluny) ", in notice pour un concert Xenakis du Festival d'automne, Paris, Pyramide du Louvre, 15 octobre 2002, 3p.

SOLOMOS M., " Musique, son, espace ", in Le son et l'espace, Lyon, GRAME, 1995, p. 69-76.

SOLOMOS M., " From One Xenakis to Another : Synaphaï, Eridanos, Horos, Kyania ", notice de CD, Timpani, 1C1068, 2002, p. 12-15.

SOLOMOS M., " Iannis Xenakis : Electronic Music ", pochette du CD Iannis Xenakis, Electronic Music, CD Electronic Music Foundation, 1997, EMF 003.

SORIA D.J., " Artist Life ", High Fidelity-Musical America n°19, 1969, p. 6.

SOURIAU E., " Musique, physique et mathématiques ", Sciences n°23, 1963, p. 55.

SOUSTER T., " Oxford Comes to London ", Music and Musicians n°16, 1968, p. 23.

STEINECKE W., " Donaueschinger Musiktage 1955. Im Brutofen des Avantgardismus ", Melos n°22, 1955, p. 325-327.

STEPANEK V., " ST/10. 1-080262 ", Hudebny Rozhledy n°15, 1962, p. 641.

STERKEN Sven, " Po Kanten af Kunst og Forskning : Philips Pavillonen po Verdensudstellingen i Bruxelles i 1958 ", catalogue de l'exposition Gesammtkunstwerk, Copenhagen, Royal Academy of Architecture, 2000, p. 71-75.

STERKEN S., " Van Penseel tot Pixel: Aspecten van Immersie en Interactiviteit in de XX-eeuwse Lichtkunst ", in De Witte Raaf n° 95, 2002, p. 21-23.

STIBILJ M., " Varsavska jesen 1962 ", Zvuk n°57, 1963, p. 219.

STICHWEH K., " Jubiläum in Metz " , Osterreichische Musikzeitschrift n°37, 1982, p. 113-114.

" Stochastic ", in The New Grove Dictionary of Music and Musicians, London, Macmillan, 1980, vol.18, p. 149.

STUCKENSCHMIDT Hans Heinz, "Musik des 20. Jahrhunderts", München, Kindler Verlag, 1969, p. 207-210.

STUCKENSCHMIDT H.H., " Die klassiker der modernen Musik sind in West-Berlin erfolgreich ", Melos n°38, 1971, p. 207-208.

STUPPNER H., " Da Darmstadt ", Nuova Rivista Musicale Italiana n°6, 1972, p. 593-596.

SUPPER Martin, "Elektroakustische Musik und Computermusik. Geschichte, Ästhetik, Methoden, Systeme", Darmstadt, Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 1997, p. 48-50, 81-84.

" Svensk musikvar 976 ", Nutida Musik vol.19 n°3, 1976-77, p. 21-22.

 
Haut de page